Saknad och fiskdöd

Saknaden
Min gullegoa, fina Matilda har åkt till Afrika. Det är roligt för det har hon velat länge... Men för mig är det tråkigt och ensamt. Jag har ju som man säger "lagt alla ägg i samma korg" vad det gäller vänskap... eller så kan man säga att Matilda är en av de få som tyar med mig. Nu känns det iallafall ensamt och lite vemodigt när jag har två Matildafria månader framför mig.

Fiskarna
Tomhänt och Vildsint är döda båda två... Tomhänt dog av gaser i magen och Vildsint dog därefter av sorg. Nu är endast den vita guldfisken Lycklig kvar. Vi döpte den till Lycklig i hopp om att det skulle bli just det... eller åtminstone nöjd. Nu har Lycklig legat orörlig på botten av skålen i fem dagar, kanske i protest men troligtvis i hopp om att självdö.

Mitt i allt elände har jag blivit förkyld också.

Kommentarer
Postat av: matilda

hahaha du e la for go

2010-02-26 @ 08:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0